Lokomotívy terajšieho radu TU 29.2 vznikli úpravou rozchodu z lokomotív továrenského typu ČKD BN 150, pri ČSD označeného radom T 211.0. Tento typ bol vyvinutý v 50. rokoch a bol určený na ľahký posun a prevádzku na vlečkách. Prototyp pochádza z roku 1955. Prejazdný profil lokomotívy bol navrhnutý aj na jej možné použitie na tratiach povrchových baní s rozchodom 900 mm. Pôvodný výrobca ČKD Praha, o. p., závod ČKD Lokomotivka - Sokolovo, vyrobil viac ako 800 lokomotív tohto typu. Neskoršiu výrobu prevzali Turčianske strojárne Martin, ktoré vyrobili ďalších viac ako 300 kusov. Desiatky z nich boli buď priamo z výroby alebo dodatočne upravené pre úzky rozchod - najčastejšie 900 mm, ale niekoľko kusov tiež na 760 mm alebo 1000 mm. V týchto lokomotívach bol použitý motor TATRA 111A a naximálna rýchlosť je 40 km/h.
Motorová lokomotíva z r. 1967 s pôvodným označením T 212 0556 bola určená pre Železorudné bane na východnom Slovensku. Dnes je určená pre výkony na trati Košickej detskej historickej železnice a po zmene rozchodu z 1 435 mm na úzky rozchod 1 000 mm nesie aj nové označenie TU 29 2005/ Anička. Lokomotíva je od r. 2018 majetkom OZ Detská železnica Košice. Motorový rušeň rady 702 (do r. 1988 niesol označenie T 212.0) je dvojnápravový, rámový, s kapotovanou kabínou i motorovou časťou. Vyrobený bol pre potreby ľahkého staničného, alebo vlečkového posunu. Bol v podstate takmer úplne odvodený od lokomotívneho radu 700, ktorý vyvinuli v polovici 60-tych rokoch v závode ČKD Praha. Sériová výroba však prebiehala už na Slovensku a pre iné priority v ČKD Praha ju presunuli do Turčianskych strojární Martin. V r. 1967 - 1971 ich vyrobili niekoľko stoviek kusov pre normálny rozchod. Medzi inými však vyrobili aj viac ako 70 kusov pre rozchod 900 mm alebo 1 000 mm. Na Košickej detskej historickej železnici začala slúžiť v roku 2022.
Malý posunovací motorový rušeň s mechanickým prenosom výkonu je zatiaľ posledným prírastkom OZ Detská železnica Košice. Vyrobený bol v roku 1958 s výrobným číslom 4440 v závode ČKD Sokolova, n. p. Pracoval v Čechách aj na Slovensku.
Pôvodne, pred remotorizáciou, bol označený ako T 211.0550 a 31. 7. 1958 bol dodaný Vojenskému útvaru 3992 v Pardubiciach. Neskôr slúžil na vlečke v Týništi nad Orlicí, aby sa pravdepodobne po remotorizácii v Nyburku dostal do stavu železničného vojska na Slovensku.
Svoju púť zakončil v TOOŽ v Liptovskom Mikuláši, kde od roku 2007 dochádzalo k likvidácii areálu a útlmu činnosti. Zo strediska boli rozpredané pracovné stroje a ďalšie rušne. Tento ostal napospas osudu a bol určený do šrotu. Doslova v hodine dvanástej ho zachránili a odkúpili dobrovoľníci z občianskeho združenia Detská železnica Košice.
Od roku 2018 jazdí na trati v Čermeľskom údolí pod číslom TU 29.2004