Na Košickú detskú historickú železnicu pribudli v roku 2022. Sú postavené na pôvodných podvozkoch švajčiarskych nákladných vozňov. Vozne rady Ca u Xak 9317 a Ca u Xak 9318 majú metrový rozchod a boli vyrobené v roku 1906. Slúžili na švajčiarskej železnici Rhätische Bahn. V roku 1951 boli upravené a neskôr používané v Taliansku. Po ich vyradení boli z talianskej Brescie obstarané za účelom ich prestavby na budúce otvorené vozne pre detskú železnicu.
Ich rekonštrukcia sa uskutočnila v Rumunsku v spoločnosti S. C. Calea Ferata Ingusta S.R.L v meste Cristior v 2021 a 2022. Vagóny sú 14,5 metra dlhé a po prestavbe poskytujú 60 miest na sedenie, pohodlnú prepravu kočíkov i bicyklov. Sedadlá vo vozni sú prestaviteľné podľa smeru jazdy.
Prestavba vagónov bola financovaná prostredníctvom projektu „Narrow gauge railways as unique gates to nature and cultural heritage“, „Úzkorozchodné železnice ako jedinečné brány za poznaním prírodného a kultúrneho dedičstva“, NatGate, SKHU/1902/1.1/020. Na oba vozne bolo z projektu vyčlenených spolu 48 973 €, avšak celková cena vozňov bola nakoniec viac ako dvojnásobná.
Nové vozne majú odľahčiť používanie historických otvorených letných vozňov, ktoré na detskej železnici premávajú od jej vzniku. Dobrovoľníci veria, že budú silnou atrakciou historickej železnice, keďže poskytujú návštevníkom nevšedný zážitok z jazdy vláčikom.
Jeden z dvojice identických vozňov ponesie aj symbolický názov maďarskej obce „Nagybörzsöny“. Práve táto obec, ktorá prevádzkuje historickú úzkorozchodnú lesnú železničku, bola cezhraničným partnerom spomínaného projektu.Oba vagóniky, ktoré získala Detská železnica Košice koncom roku 2018 pochádzajú z francúzskej časti Švajčiarska, z kantónu Vaud, kde spoľahlivo premávali na horskej trati Aigle – Champéry. Riadiace vozne typu Baumgartner & Co, typu 911 s označením Bau 132 a Bau 134 majú hmotnosť 17 ton, šírku 2,5 metra a dĺžku 17.30 m. Po úprave sa vagóny trochu skrátili čím vznikli letné predstavky pre turistov a vagón nadobudol ešte historickejší tvar. Niekdajšie riadiace vozne boli ťahané elektrickými lokomotívami na trati s rozchodom 1000 mm. 11,2 kilometrový úsek prechádza zo stanice SBB v Aigle, ktorá sa nachádza v údolí Rhone, do stanice SBB v Monthey. Bývalá železnica Aigle-Ollon-Monthey-Champéry (AOMC) je dnes súčasťou verejnej dopravy Chablais (TPC) od roku 1999.